Zaślepienie zaworu EGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koprolit
    Classic
    • 2014
    • 26
    • Octavia II (1Z3)

    Zaślepienie zaworu EGR

    hotrain, wiem, wiem że założył SS. Czytałem jego post
    misiek^wro, no cóż - wiosna przyszła, czas rzeźbić ale dzięki za rady
  • marcooprodigy
    Ambiente
    • 2012
    • 248
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Zaślepienie zaworu EGR

    Witam. Sorki że odgrzewam starego kotleta ale nadszedł dzień w którym jestem zmuszony narazie do testów zaślepić zawór EGR.Jest to spowodowane moim problemem z mocą w samochodzie z którym "bujam się" już długi czas.
    Przyznam szczerze że miałem dorabiać ręcznie blachę i wiercić otwory żeby zaślepić wejście spalin do zaworu EGR ale okazało się że nie trzeba tego robić ręcznie tylko wystarczy wejść na znany serwis aukcyjny i tam można kupić za śmieszne pieniądze każdą jedną zaślepkę, znormalizowaną i dodatkowo ze specjalnego rodzaju blachy kwasoodpornej. Wszystko łądnie wycięte obrabiarką laserową. Ale nie o tym chciałem pisać. Mam do Was prośbę żebyście odpowiedzieli tylko na dwa pytania związane z całym zaślepieniem. Pierwsze jest takie czy po włożeniu zaślepki od strony spalin nic złego nie dzieje się z samym silnikiem? Gdzie te spaliny które są tłoczone w tą rurę się podziewają? Czy nie powoduje to tak naprawdę jakiś efektów ubocznych dla samego silnika? Drugie moje pytanie dotyczy zaślepiania samego wężyka podciśnienia? niektórzy piszą że nie ma potrzeby go zaślepiać i zostawić tak jak jest natomiast inni piszą że jak się go nie zaślepi to tak naprawdę nie będzie to pracować tak jak potrzeba. Jeżeli możecie to podpowiedzcie coś w tym temacie. Z góry dzięki za wszelkie porady.
    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
    PRAWO MURPHY'EGO

    Komentarz

    • tadfi
      Rider
      • 2008
      • 501
      • Octavia III combi (5E5)
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      #3
      To, co nie idzie przez zawór EGR idzie sobie w rurę wydechową. Wężyk zaślepiać nie trzeba. Wrażenia po zaślepieniu - lepiej zbiera się od dołu i mniej czarnego dymu z rury przy przyspieszaniu.
      Zaślepki kupisz też u mnie:klik lub tu: klik
      TadFi
      Breloki, logo na klapę i inne gadżety

      Komentarz

      • halabala_82
        Drive
        • 2010
        • 68

        #4
        To się tak robci-tylko blaszka i już?
        Nigdy się tym nie interesowałem-jakoś nie czułem potrzeby-ale kolega przy swoim coś tam grzebał, wężyki zaślepiał czy coś i po wgłębieniu się w temat stwierdził, że trzeba też zmienić ścieżki w komputerze bo cały czas błąd wywala i świeci się check-engine.
        -Na marginesie, spadek mocy w jego aucie (asv/110) spowodowany był niemocą alternatora czego skutkiem był niedoładowany akumulator.Dziwne..., ale po regeneracji problem zniknął sam.
        Pozdro.
        Piłeś?-nie jedź!...nie piłeś?-wypij

        Komentarz

        • tadfi
          Rider
          • 2008
          • 501
          • Octavia III combi (5E5)
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          #5
          U mnie konieczna była korekta w sofcie. Wszystko zależy od rodzaju silnika, w niektórych nie trzeba nic robić, w niektórych można samemu VCDS-em a w niektórych musi pogrzebać tuner.
          TadFi
          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

          Komentarz

          • lukas_jg
            Rider
            • 2012
            • 600
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            halabala_82, jaki rocznik ? Odłącz wężyk podciśnienia idący do EGR i wsadź w niego śrubę ;-) Po kłopocie ;-) EGR out
            Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

            Komentarz

            • marcooprodigy
              Ambiente
              • 2012
              • 248
              • Octavia I (1U2)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Zamieszczone przez lukas_jg
              halabala_82, jaki rocznik ? Odłącz wężyk podciśnienia idący do EGR i wsadź w niego śrubę ;-) Po kłopocie ;-) EGR out
              Kolego trochę naczytałem się różnych forów i nie mówie tu tylko o marce Skody ale faktycznie pisali że samo zaślepienie podciśnienia nic nie daje. Najlepiej ponoć wstawić blaszkę od strony wloty spalin do EGRa i ponoć wtedy jest to najlepiej zaślepione. Właśnie co do podciśnienia jest dylemat czy coś z tym robić czy nie. Bo teoretycznie jeśli spaliny będą odpięte wówczas on sobie może sterować bo w zasadzie gdy pedał gazu wciskamy do spodu to i tak zawór EGR otwiera się maksymalnie na tlen, tylko na postoju otwiera się częściowo na spaliny.

              Tak przy okazji kolega który pisał o spadku mocy w przypadku braku dobrego ładowania akumulatora to teraz już sam nie wiem czy to może być faktycznie przyczyną takich objawów. Fakt że sam akumulator mam słaby, no nic sprawdzę jeszcze ładowanie ile mi daje. Pytanie ile faktycznie powinno być V na alternatorze przy zapalonym silniku? coś około 14V?
              "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
              PRAWO MURPHY'EGO

              Komentarz

              • tadfi
                Rider
                • 2008
                • 501
                • Octavia III combi (5E5)
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                #8
                Zamieszczone przez lukas_jg
                halabala_82, jaki rocznik ? Odłącz wężyk podciśnienia idący do EGR i wsadź w niego śrubę ;-) Po kłopocie ;-) EGR out
                Jeśli zawór jest sprawny, to ok. ale jeśli zawór zawiesi się w pozycji otwartej lub półotwartej, to niestety nic nie da. Dlatego zaślepka jest najlepszym rozwiązaniem.
                TadFi
                Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                Komentarz

                • tryton
                  Elegance
                  • 2008
                  • 935

                  #9
                  Zamieszczone przez marcooprodigy
                  Pytanie ile faktycznie powinno być V na alternatorze przy zapalonym silniku? coś około 14V?


                  [ Dodano: Wto 17 Lip, 12 18:17 ]
                  Zamieszczone przez tadfi
                  Jeśli zawór jest sprawny, to ok. ale jeśli zawór zawiesi się w pozycji otwartej lub półotwartej, to niestety nic nie da.
                  Niestety przed odłączeniem wężyka należy wyczyścić EGR Ja u siebie zaślepiłem tylko wężyk i jest wszystko OK

                  Komentarz

                  • marcooprodigy
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 248
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Koledzy wracając jeszcze do tematu zaślepienia EGRu. Napiszcie mi proszę w którym miejscu należy zaślepiać ten zawór? ponieważ rurka od spalin do EGRu posiada takie same złączki po obu stronach, to czy jest jakaś różnica czy włoże zaślepkę od kolektora wydechowego? czy też bezpośrednio na wejściu od spodu do EGRa? Przyznam szczerze że wolałbym zaślepić pod EGRem wówczas nie będe musiał go demontować całkiem tylko założe samą zaślepkę. Podpowiedzcie proszę.

                    ps. tymczasem utknąłem na prostej sprawie ponieważ wydaje mi się że śruby od tej rury idącej do EGRa to imbus i chyba calowy ponieważ żaden zwykły imbus metryczny nie pasuje. Albo za duży albo za mały :-) Muszę na spokojnie kupić gdzieś te klucze inaczej nic samemu nie zrobię :-(
                    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                    PRAWO MURPHY'EGO

                    Komentarz

                    • tadfi
                      Rider
                      • 2008
                      • 501
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      Niedawno zaślepiałem w BJB, pasuje normalny imbus, nie pamiętam rozmiaru.
                      TadFi
                      Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        6
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        • marcooprodigy
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 248
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Czyli rozumiem że to jest 6 i nie trzeba żadnych calowych kluczy? Jeżeli tak to podjadę jutro do majstra i kupie sobie cały komplet imbusów.
                          "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                          PRAWO MURPHY'EGO

                          Komentarz

                          • robekcool
                            RS
                            • 2009
                            • 2041
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            jeśli go nie demontujessz to tylko 6. gdy zechcesz wyjąć zawór to jeszcze 5ka
                            www.k-mot.pl
                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                            Autoholowanie.
                            Robert Kulma

                            Komentarz

                            • halabala_82
                              Drive
                              • 2010
                              • 68

                              #15
                              U mnie jest silnik TDI ASV/110
                              Napiszcie jak wiecie, czy u mnie zaślepienie blaszką wystarczy, czy trzeba grzebać w kompie. Gdyby wystarczyło to chętnie sobie zrobię
                              Pozdro
                              Piłeś?-nie jedź!...nie piłeś?-wypij

                              Komentarz

                              • marcooprodigy
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 248
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Koledzy przyznam szczerze że nie mieliście racji co kwestii klucza. Kupiłem sobie zestaw rozszerzony, w sumie i dobrze bo nie miałem takiego ale po dobraniu się do śrub to nie jest ani 6 ani 5 więc to są poprostu śruby calowe. Więc poległem na polu chwały.

                                Żeby cokolwiek zrobić zastosowałem się do sugestii jednego kolegi i zaślepiłem wężyk podciśnienia idący do EGR. Jutro przejade się do pracy to zobaczę.
                                "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                                PRAWO MURPHY'EGO

                                Komentarz

                                • robekcool
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2041
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  szczerze ze 100 x 5 i 6 sie nie poddało :diabelski_usmiech
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz

                                  • marcooprodigy
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 248
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    Nie bardzo rozumiem co kolega ma na myśli?
                                    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                                    PRAWO MURPHY'EGO

                                    Komentarz

                                    • robekcool
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2041
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      zawsze odkręcam tymi rozmiarami
                                      www.k-mot.pl
                                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                      Autoholowanie.
                                      Robert Kulma

                                      Komentarz

                                      • marcooprodigy
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 248
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez robekcool
                                        zawsze odkręcam tymi rozmiarami
                                        Kolego może poprostu masz nieoryginalne śruby. U mnie są śruby w oryginale i są one calowe dzisiaj to potwierdziłem. Także tych śrub nie uda się odkręcić.

                                        Poza tym dzisiaj odpiąłem wężyk podciśnienia z EGRu i przejechałem dystans 20km. Auto chodzi beznadziejnie. Powiedziałbym że jeszcze gorzej niż chodziło. Także nie wiem o co chodzi. Teraz to już się zastanawiam czy jest wogóle sens wstawiać blaszkę w EGR.
                                        "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                                        PRAWO MURPHY'EGO

                                        Komentarz

                                        • lukas_jg
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 600
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          marcooprodigy, może masz zblokowany zawór ? Po odcięciu EGR nie ma możliwości, żeby chodziło gorzej ponieważ łapie tylko świeże powietrze i to ono dostarcza mocy (ładunek spalania). Przejedź kawałek ~20km i dotknij EGR jak jest bardzo gorący oznacza to zablokowany zawór (ciągle przepuszcza spaliny)
                                          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                          Komentarz

                                          • marcooprodigy
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 248
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez lukas_jg
                                            marcooprodigy, może masz zblokowany zawór ? Po odcięciu EGR nie ma możliwości, żeby chodziło gorzej ponieważ łapie tylko świeże powietrze i to ono dostarcza mocy (ładunek spalania). Przejedź kawałek ~20km i dotknij EGR jak jest bardzo gorący oznacza to zablokowany zawór (ciągle przepuszcza spaliny)
                                            Czyli kolego robię tak że dalej ściągam wężyk podciśnienia i go czymś zaślepiam a następnie przejeżdzam znowu jakiś większy dystans i patrzę czy zawór jest gorący? Czy dobrze zrozumiałem? Chociaż pytanie czy zawór nawet jeśli jest zamknięty nie będzie się ogrzewał przez to że styka się bezpośrednio ze spalinami? dzieli go tylko jedna grubsza blacha która odmyka i zamyka dopływ spalin? wogóle to dzisiaj poprosiłem moją żonkę żeby wsiadła do auta i przygazowała kilka razy na postoju. Moja sztanga od EGRa ani drgnie. A przeciez ona powinna się lekko poruszać w zależności czy jest but czy jest bieg jałowy i wolne obroty? chyba że się mylę?
                                            "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                                            PRAWO MURPHY'EGO

                                            Komentarz

                                            • lukas_jg
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 600
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              Będzie się nagrzewać przez przewodnictwo metali od kolektora i od rury chłodnicy spalin - jednak to nagrzewanie jest dużo mniejsze niż w przypadku kiedy zawór ten działa (do tego stopnia, że olej który w nim zalega jest zwęglany - przez to też często EGR padają)

                                              Co do tego, co piszesz o sztandze to nie zobaczysz jej bo ona jest wewnątrz ;-) widać ją tylko jak wyjmiesz zawór lub zdejmiesz rurę gumową z jednej strony. Tobie pewnie chodzi o gruszkę od gaszenia auta ;-)

                                              Wydaje mi się, że ściągnąłeś zły wężyk (zapewne odłączyłeś ten od klapy gaszącej) :twisted: Musisz odpiąć wężyk od tej metalowej pokrywki i jeszcze raz się przejechać.

                                              Co do działania EGR to przy wolnych obrotach jest on otwarty. Przy bucie zamyka się. Otwiera się również przy zdjęciu nogi z gazu - najlepiej widać to przy podłączonym kabelku i odpalonym programie.
                                              Załączone pliki
                                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                              Komentarz

                                              • robekcool
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2041
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez marcooprodigy
                                                Zamieszczone przez robekcool
                                                zawsze odkręcam tymi rozmiarami
                                                Kolego może poprostu masz nieoryginalne śruby.
                                                tak kolego, na pewno tak jest :idea: , zwłaszcza te od dekla . ostatnio wypadła mi czwarta klepka ( piątej już dawno nie mam) :diabelski_usmiech
                                                www.k-mot.pl
                                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                                Autoholowanie.
                                                Robert Kulma

                                                Komentarz

                                                • marcooprodigy
                                                  Ambiente
                                                  • 2012
                                                  • 248
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  #25
                                                  Koledzy muszę podzielić się moimi spostrzeżeniami po zaślepianiu EGRa. Powiem to tak. Jeżeli ktoś nie ma smykałki do mechaniki, nie ma odpowiedniego zaplecza narzędziowego albo tak jak ja jest np z wykształcenia informatykiem niech się za takie akcje nie zabiera. Sprawa dziś wyglądała tak. Wybrałem się dziś do specjalistycznego sklepu z narzędziami i kupiłem sobie kilka bitów pojedyńczych kluczy imbusowych, do tego specjalny uchwyt i przedłużkę. Wróciłem do domu i dość późno bo kolo 19 zabrałem się za zaślepianie. I tutaj napotkałem trochę problemów. Zdemontowałem rurę idącą od IC żeby mieć lepszy dostęp i zdjąłem osłonę silnika. Na początku nie mogłem odkręcić śrub były tak zapieczone że masakra. Potem jak puściły to już w zasadzie mogłem ręką odkręcić bo szły lekko. no i bez problemu odeszła rura od spalin od spodu. Włożyłem tam zaślepkę kupioną na allegro pasowała bez problemu, i w momencie składania pojawił się kolejny problem. Niby rura zaszła na miejsce idealnie bez przesunięcia. Zacząłem wkręcać na początku samymi rękami obie śruby ale ciągle miałem wrażenie że wchodzą pod kątem. Bardzo ciężko szły z powrotem. Po kilku przekręceniach klucza odkręciłęm je znowu i popatrzyłem czy nie ścina mi gwintu jak zaszły krzywo. O dziwo nie zauważyłem żeby gwint był urobiony więc po kilku próbach ustawiania ich w różny sposób zakręciłem je z powrotem. Powiem szczerze że szło bardzo ciężko. Faktem jest że przekombinowałem ponieważ nie miałem małej grzechotki a duża praktycznie nie chciała mi się tam zmieścić więc dużo się nakombinowałem żeby to zakręcić. Nie miałem odpowiedniej długości ramienia klucza więc mordownia. Nie mogę pojąć dlaczego śruby odkręcały się gładko a przy zakręcaniu szło tak masakrycznie ciężko??? W sumie zakręciłem to do spodu, zaślepka włożona. Nawet nie miałem już dzisiaj fantazji jechać sprawdzać jak się auto zachowuje ponieważ wróciłem do domu po 21.A jutro jak się okaże że śruby były zmasakrowane temperaturowo i jak odpadnie mi rura od spodu to będe jeździł z odgłosem traktora :-)

                                                  Dlatego też podsumowując mogę z całą odpowiedzialnością odradzić takie akcje osobom bez odpowiednich narzędzi i bez odpowiedniej wprawy. Niestety tutaj sie przyznaje że lepiej sobie radzę w swoim zawodzie :-) .
                                                  "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                                                  PRAWO MURPHY'EGO

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...